Ankstyvoji vaikystė yra kritinis vaiko fizinės, emocinės, socialinės, kalbinės ir pažintinės raidos tarpsnis. Ankstyvoji patirtis, vaiko ryšys su jam svarbiais suaugusiais ir aplinka pirmaisiais gyvenimo metais daro įtaką mažų vaikų besivystančių smegenų struktūrai, sukuria pamatus būsimai patirčiai ir vaikų reagavimui į ją. Sveika raida ankstyvajame amžiuje yra mokymosi pasiekimų, atsakingo pilietiškumo, sėkmingos tėvystės ir ekonominio produktyvumo pagrindas.
Čia teikiamos ugdymo paslaugos vaikams nuo 2 metų iki 5 metų pagal Pažagienių mokyklos-darželio parengtą ikimokyklinio ugdymo programą „Čia gera augti“, vaikams nuo 5 m ir 4 mėn. iki 6 metų –pagal nacionalinę priešmokyklinę programą.
2024–2025 m. m. Pažagienių mokykloje-darželyje veikia dvi jungtinės ikimokyklinio ir viena jungtinė priešmokyklinio ugdymo grupė:
Pirmoji grupė „Žirniukai“, ją lanko vaikai nuo 2 m. iki 3 m., grupėje yra 12 vaikų
Dirba ikimokyklinio ugdymo mokytojos Vilma Yčienė, Ingrida Šarachovienė ir IU mokytojų padėjėja Stanislava Kulionienė
Antroji grupė „Nykštukai“, ją lanko vaikai nuo 3–5 metų, grupėje yra 18 vaikų
Dirba ikimokyklinio ugdymo mokytojos Inga Kopcienė, Vaiva Žiedavičienė ir IU mokytojų padėjėja Edita Preidienė bei IU mokytojo padėjėja Erika Motiejūnienė
Trečioji grupė „Pelėdžiukai“ – jungtinė priešmokyklinė grupė, ją lanko vaikai nuo 5–6 metų, grupėje yra 19 vaikų
Dirba priešmokyklinio ugdymo mokytojos Edita Tautkienė, Vaiva Žiedavičienė ir PU mokytojų padėjėja Irmina Survilienė bei IU mokytojo padėjėja Erika Tamošiūnė
Ikimokyklinio ugdymo tikslas – padėti šeimai puoselėti visas vaiko galias, lemiančias asmenybės brandą ir socializacijos sėkmę teikiant ikimokyklinio ugdymo programą ir/ar reikalingą švietimo pagalbą vaikui ir šeimai.
Darželio darbo pradžia 7.00 val. pabaiga 18.00 val.
DIENOS REŽIMAS
Vaikų susitikimas, pokalbiai, žaidimai | 7.00~8.30 |
Mankšta | 8.30~8.50 |
Pasiruošimas pusryčiams, pusryčiai | 8.50~9.15 |
Muzikinė veikla, kūno kultūra | 9.15~10.00 |
Ryto ratas. Organizuota grupės veikla, muzikinė veikla, kūno kultūra, pokalbiai, kalbos žaidimai | 10.00~10.20 |
Ugdomoji vaikų veikla. Dailė, rankdarbiai, saviraiška, skaičiavimai, tyrinėjimai |
10.20~10.50 |
Rengimasis į lauką, vaikų veikla lauke (žaidimai, stebėjimai, išvykos) |
10.50~11.50 |
Grįžimas į grupę, ramūs žaidimai, pasiruošimas pietums | 11.50~12.30 |
Pietūs | 12.30~13.00 |
Poilsio, ramybės metas, | 13.00~15.00 |
Kėlimasis, vaikai rengiasi, tvarkosi, ruošiasi vakarienei Vakarienė. Savitvarkos užsiėmimai grupėje |
15.00~16.00 16.00-17.00 |
Žaidimai lauke, vaikų išleidimas į namus | 17.00-18.00 |
*Vaikai budinčioje grupėje („Žirniukų“ gr.). | 17.15~18.00 |
Ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų aprašas
Dirbant su IPU siekiama:
• pagarba vaikams ir vaikystei,
• pirmenybė teikiama vaikų poreikiams ir interesams, kartu užtikrinant, kad būtų pasiekti ilgalaikiai vaikų ugdymosi ir raidos tikslai,
• vaikai ugdosi sąveikaudami su mokytojais, kitais vaikais ir aplinka,
• žaidimas yra pagrindinė ikimokyklinio amžiaus vaikų veikla, skatinama tvirta mokytojų, šeimų ir bendruomenės narių partnerystė – pasitikėjimu grindžiami santykiai, būtini sėkmingam vaikų ugdymui(si),
• užtikrinamas planingas ir spontaniškas reagavimas į nuolat kintančius atskirų vaikų ar grupių poreikius ir elgesį, taip pat į nuolat besikeičiančius šeimų ir bendruomenių, su kuriomis dirbama, poreikius.