Kelias į švietimo lyderystę: įkvėpimo ir augimo kupina kursų patirtis

Švietimo lyderystė šiandien reikalauja ne tik žinių ar organizacinių gebėjimų, bet ir stiprių „minkštųjų“ įgūdžių. Tai yra įgūdžiai arba savybės, kuriuos galima priskirti asmenybės bruožams. Kiekvienoje srityje reikalaujama skirtingų „minkštųjų įgūdžių“, o švietimo sričiai aktualūs yra bendravimo ir bendradarbiavimo, planavimo įgūdžiai, problemų sprendimas,  empatija.

Apie tai žinias gilino Pažagienių mokyklos-darželio net 6 darbuotojų komanda išvykusi gegužės pabaigoje į tarptautinius kursus „Novatoriška švietimo lyderystė: jūsų minkštųjų įgūdžių rinkinys“, kurie vyko Italijos sostinėje Romoje. Kursai neapsiribojo vien tik teorinėmis žiniomis – tai buvo prasminga kelionė į save, į savo bendravimo, problemų sprendimo ir pokyčių valdymo gebėjimus.  Visos dalyvių komandiruotės ir kursų išlaidos buvo finansuotos Pažagienių mokyklos-darželio vykdomo Erasmus+ KA122 projekto „SmalsAUK“ dotacijos lėšomis, kurias Europos Komisija skyrė projekto įgyvendinimui, mokyklai-darželiui laimėjus paraiškų konkursą.  

Lyderystė – tai daugiau nei vadovavimas. Tikroji lyderystė – tai sugebėjimas įkvėpti, ugdyti pasitikėjimą, skatinti bendruomeniškumą ir kurti aplinką, kurioje kiekvienas gali augti. Kiekviena kursų diena buvo kupina aktyvių veiklų ir prasmingų diskusijų, kurių metu  stiprinome savo bendravimo įgūdžius – mokėmės aiškiai, įtaigiai ir empatiškai bendrauti. Dirbdami komandose mokėmės atpažinti savo stipriąsias savybes, įsiklausyti į kitų nuomones ir ieškoti sprendimų įvairiose situacijose. Praktiškai atlikome užduotis, kurių metu pajautėme ką reiškia būti ir kūrėju, ir vykdytoju, mokėmės kūrybiškai pažvelgti į situacijas, mąstyti nestandartiškai.

Tarptautinė mokymosi patirtis mums, mokyklos-darželio mokytojoms ir administracijos atstovėms, padėjo stiprinti  kalbinius įgūdžius, didinti pasitikėjimą savimi, viena kita, gerinti savęs pažinimą ir veiklos kokybę.  Baigus kursus išsinešėme ne tik žinių, bet ir įkvėpimo. Tai buvo daugiau nei tiesiog kursai – tai buvo savirefleksijos, bendravimo ir bendradarbiavimo subtilybių kupina patirtis, kuri paskatino iš naujo pažvelgti į savo kaip ugdančio lyderio poziciją ir geriau suprasti, kokią vertę lyderystė gali kurti švietimo aplinkoje.

Ingrida Šarachovienė,

Pažagienių mokyklos-darželio direktoriaus pavaduotoja ugdymui