Auk sveikas ir laimingas!

Pažagienių mokykla-darželis, siekdamas stiprinant vaikų fizinį aktyvumą ir sveikos mitybos įpročius įgyvendina  projektą  ,,Auk sveikas ir laimingas – V“. Projekto tikslas yra stiprinti fizinio aktyvumo ir sveikos mitybos svarbą dalyvių sveikatai.
Mokykla, namai, tėvai ir bendruomenė yra puikūs „įrankiai“, padedantys vaikams koreguoti kasdienio  gyvenimo įpročius: ugdant sveiką ir subalansuotą mitybą ir didinant fizinį aktyvumą. Suprasdami, kad vaikams vienas didžiausių gerų aktyvaus gyvenimo įgūdžių formavimo pavyzdžių yra mokykla, mokykla deda dideles pastangas skatinant fizinį  aktyvumą,  stiprinant ugdytinių sveikatą ir gilinant šios srities žinias.
Įvairiais statistiniais bei moksliniais tyrimais nustatyta, kad kasmet vaikų sveikos mitybos įpročiai ir fizinis aktyvumas mažėja, vaikai dažniau renkasi pasyvų laisvalaikį, vietoj aktyvaus, o tai ateityje gali būti sveikatos problemų bei nutukimo priežastimi. Technologijų įtaka, fizinio aktyvumo stoka ir neišugdytas noras sportuoti ar fiziškai judėti yra vienos iš pagrindinių sveikatos sutrikimų ir mažos motyvacijos rinktis aktyvų gyvenimo būdą, priežastys.      Vaikų sveika ir subalansuota mityba bei fizinis aktyvumas susijęs su sveikata, gera savijauta.
Projekto metu mokiniams buvo pristatytas naujas aktyvus žaidimas Diskgolfas. Diskgolfas panašus į tradicinį kamuoliukų golfą, tik žaidėjai nemuša kamuoliukų lazdomis į duobutes, o meta diskus į specialius krepšius. Diskgolfą pradėta žaisti apie 1970 JAV. Žaidimo tikslas yra, kaip ir įprastame golfe, pataikyti į taikinį (krepšį) ir įveikti trasą per kuo mažiau bandymų (metimų).  Aiškinomės ir praktiškai bandėme, kaip žaisti pagal taisykles. Vaikai sužinojo apie diskų pasirinkimą. Padarė mini turnyrą. Žaidžiant diskgolfą kunkuliavo džiaugsmo bei nusivylimo emocijos. Gera buvo stebėti, kaip elegantiška trajektorija skriejo tiksliai paleisti diskai.
Projekto veiklose turėjome ir Zumba Kids treniruotę, kurios metu trenerė Audra Petronaitytė mokė vaikus nesudėtingų šokių choreografijų pagal (dažniausiai) Lotynų Amerikos ritmus. Treniruotės metu vaikai žaidė žaidimus, kurie skatino vaikų fizinį aktyvumą. Šokant – gerinama atmintis ir koordinacija, ugdomas kūrybingumas. Treniruotės padėjo formuoti požiūrį į sveiką gyvenimo būdą.
Kita fizinio aktyvumo ir  įtraukianti veikla, su kuria vaikais susipažino ir išbandė šiame projekte buvo lauko tenisas. Treneriai užsiėmimų metu mokė vaikus teniso technikos bei žaidimo taktikos. Vaikai veikloje įsitikino, kad lauko tenisas padeda žaidėjams tvirtėti tiek fiziškai, tiek psichologiškai. Žaisdami jie lavino savo ištvermę ir koordinaciją. Vaikas mokėsi laimėti ir pralaimėti, susikaupti, siekti pergalės, bendrauti ir bendradarbiauti.
 Nors teigiama fizinio aktyvumo patirtis jaunystėje padeda sukurti pagrindus sveikam ir produktyviam gyvenimui ateityje, Lietuvos mokinių fizinio aktyvumo rodikliai per du dešimtmečius ženkliai nukrito. Tai ne tik neigiamai veikia fizinę, emocinę ir psichologinę savijautą, bet ir gyvenimo kokybę apskritai. Neaktyvaus gyvenimo būdo įpročiai yra „perduodami“.  Todėl ir kitiems šeimos nariams, todėl vaikų aktyvumas ženkliai yra mažesnis nei jų neaktyvių tėvų. Natūralu, kad projektu siekiame įtraukti ir suaugusiuosius, t.y. vaikų tėvus ir mokytojus. Nes vaikai mokosi iš suaugusiųjų, o kartu sportuodami ji auga psichologiškai stipresni.  Todėl net karantino metu, organizavome teorinį praktinis seminaras pradinių klasių mokytojams ir tėvams- „Sveikatą stiprinantis fizinis ugdymas, netaisyklingos laikysenos ir plokščiapėdystės prevencija, korekcijos galimybės“, kurį vedė sporto mokslų daktaras Kęstutis Bunevičius. Atsižvelgiant į karantino nulemtas sąlygas, seminaras vyko Teams platformoje, nuotoliniu būdu.
Seminaro metu pradinių klasių mokytojai gavo informaciją apie šiuolaikinio fizinio ugdymo rekomendacijas pradinių klasių vaikams, taip pat praktinių žinių, kurias gali naudoti savo veiklų metu. Tėvai praplėtė akiratį, apie tikslingą ir sveikatinantį fizinį aktyvumą, sporto šakos pasirinkimą ir kitą aktualią informaciją susijusią su vaikų fizine sveikata. Tiek su mokytojais, tiek su tėvais buvo aptartos tokios temos:
Amžiaus tarpsnių ypatumai ir grupės valdymas veiklų metu;
Fizinio aktyvumo rekomendacijos ir tikslingo krūvio taikymas;
Netaisyklingos laikysenos ir plokščiapėdystės prevencija, korekcijos galimybės;
Visapusiškas fizinis ugdymas – gebėjimai ir ypatybės, socialinė vaikų integracija, kognityvinių funkcijų lavinimas;
Sudominimas ir motyvavimas fizine veikla.
Gruodžio 3 d. 19 val. nekantriai laukiame nuotolinės paskitos, kurią ves gydomosios mitybos specialistė Ingrida Kuprevičiūtė ir papasakos paskaitos dalyviams apie maistą, kuris gydo arba susargdina.

Maloniai kviečiame dalyvauti parsisiuntus Microsoft Teams programėlę arba naudojant vaikų paskyrą, kvietimas bus išsiųstas tėveliams ir mokytojams į el. dienynus arba nurodytus el. paštus.